Fegyelmezés vagy figyelmeztetés?

Van mit tanulnunk a fegyelmezés pedagógiájáról!

Vajon tudják a gyerekek az iskolában hogy nem minden, amit tesznek jó, és lehet olyan cselekedetük is amiért büntetést kaphatnak?

Neumann Eszter, az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontjának munkatársa az iskolai fegyelmezések eszközeit vizsgálta magyarországi és angliai iskolákban. Kutatásáról beszámolva megemlíti, hogy nagyon fontos, hogy a szabályok érthetően le legyenek fektetve, nyilvánosak és elérhetőek legyenek a gyerekek számára, és a tanárok is következetesen tartsák be azokat. Véleménye szerint fegyelmezési problémákról nehézségekről a tanári közösségekben itthon is nyíltan kellene beszélni. A szabályokat és azok megszegésének következményeit, tehát a fegyelmezés módját is minden iskolában egyöntetűen kellene meghatározni. Ez segíti a tanárok munkáját is de a gyereknek is lehetőséget ad arra, hogy eldöntsék, hogyan kezelnek olyan helyzeteket, amiknek egyébként kiszámíthatóan ismerik a lehetséges következményeit.

Civil Rádió 2017.10.19.

A bejegyzés kategóriája: Nincs kategorizálva
Kiemelt szavak: , , , , , , , .
Közvetlen link.