A Civil Rádió egy nagy potenciálú szervezet!
De ez a mai időben nem elég. Tele emberi értékekkel és olyan kapcsolatokkal amik egy médiába jártas közösségre jellemzőek. A média hatalom! Vajon ki tudjuk-e ezt használni? Ez most a kérdés, mert ezzel együtt jár az is, hogy talpon tudunk maradni, sőt, nem csak talpon, hanem jelentős tényezővé válni a médiapiacon, ahol kevés, vagy inkább nagyon kevés az emberi hang.
A Civil ilyen, kell legyen rá kereslet. Van is. Legfőképpen cselekedni kellene együtt, nem tisztségeket pályázni, de ha egy tenni akaró csapat áll össze, akkor lehetséges a siker, nem csak a széthúzás. Tehát állok elébe. De csak egy jó csapattal! Ki jön még?
Kage
Semmiképpen nem szeretnék kampányt indítani, mert úgy gondolnám, bár valószínűleg nem leszek ezzel népszerű, hogy alapjaiban kellene másképpen felépíteni a rádiót. A világ és a benne lévő média megváltozott, kemény feltételek álltak fel az elmúlt években. Minden rádiósnak át kell gondolnia a saját maga helyzetét, és saját önfenntartható lábra állni. Minden műsornak. Másképpen nem fog menni. Új feladatokra, új műsoroknak kell létrejönnie. Közönséget és ezzel együtt hallgatottságot kell szerezni, ami a befektetőket és a hirdetőket idevonzza.
De ennek a rádiónak egy valódi közösségi rádiónak kellene lennie, és így egymásnak nagyon sokat tudnánk segíteni, a közös munka és közös feladatok, erős csapattá tudják kovácsolni az embereket és önszabályzó módon tud működni. Ha a rádió nem tud gyorsan és hathatósan átállni a feladatokra, akkor egy idő után nem lesz rádió.
Nem hiszem azt, hogy most a kampányolás a feladat, de ha már itt tartunk, kérek minden már, és leendő kuratóriumi tagot mondja el véleményét, ha úgy tetszik kampányoljon ő is. Lássuk mindenki véleményét a jövő Civil Rádiójáról.
Kérném szépen a már megválasztott kuratóriumi tagokat, hogy most, ebben az időszakban, ők is mondják el elképzeléseiket a jövő Civil Rádiójáról.
Akkor röviden magamról.
Az elmúlt években, mint médiaszakértő közreműködtem számtalan projektben. Média-tanácsadó veszek rész a Moldvai csángó-magyar települések oktatásában a Magyar Népfőiskola Collégium és a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és más külhoni szervezetek meghívására, az ottani felnőttoktatás felépítésében, ezen belül a létrehoztuk a Média szerepe a kortárs Csángó Magyar közösségek identitástudatában, című programot valamint elindítottuk az Alkotásközpontú közösségfejlesztés című programot, amit most kiterjesztettünk, a Tehetséges gyermekek mentorprogramjával a Dévai Szent Ferenc alapítvánnyal, Böjte Csaba Atyával közösen.
Ezt megelőzően a magyarorzági Leica brand felépítésne volt a munkám nagy része, és mint látványtervező, fotográfus 25 éve foglalkozom marketinggel és médiahasználattal. Szakterületem a művészeti management és a tömegkommunikáció.
A rádiózásba közel 5 éve szerettem bele, akkor, amikor elhívtak egy műsorba beszélgetni előadóművészeti dolgaimról. Azóta megfogott a média ezen ága. Létrejött egy hiányláncszem, a magyarországi keresztény kultúra egyik üttőrő műsora a Gospel Café ami azóta nem csak a Civil Rádióban szól, hanem más országos rádiókban is megszólal, de úgy, hogy a Civil Rádió élő műsorát veszik át. A Gospel Café egy projektirodává alakult át és sok rendezvényt és koncertet szervezett és talált rá tehetségekre, akiknek lehetőséget adott az elindulásra.
A Civil Rádióban soha nem az öncélú rádióműsor készítést láttam meg hanem azt a határtalan lehetőséget amit ez a médium tud, azaz azt az integrációt, közös munkát amit a média többi szereplőivel együttesen tud ez a rádió létrehozni, és mindezt úgy, hogy bele van integrálva, azaz egyben él a civil társadalommal, és főleg az hogy civilek hozzák létre. Ez egy olyan hatalmas ütőkártya, amit más médium nem nagyon tud. Nincs ilyen.
szeretettel
kage