Gondolkodjunk együtt az oktatásról! – címmel mozgalom indult

Alulról kezdeményezett párbeszéd van kialakulóban az oktatás, az iskola helyzetéről, amely magába foglalja, de nem tölti ki a pedagógusok – amúgy egyre tarthatatlanabb – jövedelmi helyzetének, gazdasági megbecsültségének a kérdését.

Szóval ennél jóval szélesebb alapkérdések megtárgyalása zajlik a Civil Közoktatási Platform (CKP) által kezdeményezett Gondolkodjunk együtt az oktatásról! című mozgalom elindításával.

A mintát és az első lépéseket az ELTE Trefort Ágoston Gimnázium közössége mutatja: saját példával elöl járva, párbeszédet szervez arról, hogyan kell elindulni egy jó, minőségi oktatási rendszer felé.
Ők és a CKP felhívása is kiemeli, hogy társadalom minden szereplőjének aktívan részt kell vennie a problémákról, a változás szükségességéről, és a lehetséges megoldásokról való közös gondolkodásban.

Ezekről a lehetőségekről, de egyre inkább kényszerekről beszélgettünk a Civil Rádióban Nahalka István oktatáskutatóval.

A nehéz – helyenként tarthatatlan – helyzet kikényszeríti a társadalmi önvédelmet, amiben persze a pedagógusok kiemelkedő szakmai szerepet vihetnek. Így, e párbeszéd az iskolákban kellene elinduljon, de az iskola és környezete között is halaszthatatlan, hogy az erőforrások és a kölcsönös egymásrautaltság miatt minél szélesebb körben bontakozzon ki.

A CKP Együttgondolkodásról szóló oldalán megtalálható a felhívás, és a CKP által elkészített szakmai anyagok, melyeket alapként javasolnak használni.

Aztán – de ez már a beszélgetésen túli felvetés -, érdemes azt is felvetni, nem kellene e ugyanígy egy kiszélesedő párbeszéd-mozgalom Gondolkodjunk együtt a társadalomról! címmel.

Péterfi Ferenc interjúja.

Kategória: Nincs kategorizálva | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .